nuffnang ads

Sunday, April 25, 2010

PLKN

Ble org dpt tau kte dpt PLKN,soalan yang mula2 yg akan ditanya is "AMACAM??? BEST X PLKN???" haaaaaaaa..n jwpn standard aku plak mstila.. "BEST LA KOT.." hahahaha...well actually,PLKN  is a very nice experience...byk sgt2 pngalaman yg kte dpt dari situ...PLKN juga bgantung pd kem nya..kalau kem tu yg jnis x ktat sgt disiplin,msti korang akn kate "BEST LA PLKN..SYOK...RASE MCM X NK BALIK!!!" tp klu kem tu yg jenis disiplin dia ala-ala korang duk dlm kem tentera,korang akan ckp "ISYH,BENCINYA AKU!!! BILA KTA NK TAMAT LATIHAN NI??? TAK SABAR2 AKU NK BALIK UMAH..."

biasala..kte ni manusia..x sama dari segi hati dan prasaan..mayba akn ade ,stengah org ckp plkn tu best n ada jgak yg sbaliknya...smua bnda ada pro n kontra nya...so berbalik pd story PLKN aku ni..ditakdirkan ALLAH,aku dpt KEM REKREASI BELIA BALING,KEDAH DARUL AMAN.time first dapat tau,smua nya ciksu aku punye kerja...dia la tukang cari...tau je aku dh wt okestra depan tokmama...ayah su n ciksu dh terguling2 gelakkan aku...iyelah,aku mmg boikot gila la PLKN ni..siap berazam xmau p..tp ble tokmama pn ckp "P LA..PLKN TU OK...SIAP DPT ELAUN LG.." Oh tokmama! tidakkah kau mengerti perasaan cucumu ini??? aku wat x dengar je pe yg tokmama ckp tu...then ba n ma plak suh p...ayat yg sma aku dgr...so mau tak mau aku p jgk...2 JAN 2010..tarikh aku p...malam before aku p tu,duk melalak dlu kt fon ngn papabear..cian dia..abis idea nk pujuk aku...jahat kan??? hahaha...

so kt kem,aku kne check beg pe smua..ma ciap antar stu msej pnjang kt aku before aku serahkan fon...sgala jenis nasihat ma bg...thanks ma..syg ma..!!! kt situ,aku knl la dua tiga org budak klate yg stu bilik ngan aku...jiha n wani...haaa...ni la yg jd besfren aku spanjang aku kt plkn ni...tp wani tu sat ja stay sbb dia kena balik coz asma yg trukk..tggal la jiha..even aku x satu company ngan jiha,aku still baik ngan dia..she's like a sister to me..lawa orgnya..aku suka kwn ngn dia...


duk kt sini aku face byk bnda...aku kne bljar settle byk masalah smpai ada satu tahap aku x sanggup nk face smua tu..kt sini aku jumpa ngan sorang cikgu yg saaaaaaaanggaaaat baik hati...cikgu sarah..ble aku down gler ingat family,cikgu sarah yg bg aku byk kte2 smangat...dia byk tlg aku..aku syg dia...memories aku ngan dia aku akn cherrish until d end of my time..until now aku still lg in contact ngan dia..

n duk di kem ni jgak ajar aku byk bnda sal friendship..x susah nk cari kwn tp nk cari SAHABAT tu something very hard to do...very hard nk cari someone yg boleh nangis n gelak skali ngn kita...aku jmpa some of them there..jiha,fatinn hani..SAHABAT....


kem ni ajar aku utk more kwl emosi aku...well,even aku xtau yg aku ni bjaya ke x wat bnde tu tu tp aku rse aku dh x mcm dulu sgt dh..eh tipula..aku still lg mcm dlu..ok ok..yg ni aku fail..aku still lg mcm dlu!! isyh! x best ni...

byk sgt aku blaja dri plkn ni...susah senang aku face..x sangka aku bleh face smua tu even sometimes tu,ada jgak aku putus asa n lost hope..wel,actually,plkn is such a nice thing..cuma dulu aku xleh nk ckp cmtu sbb aku masih x berfikir positif..now,all i can is,i love plkn n i miss all my plkn's friends...rindu sgt2 nk jmpa ampa...jiha,hani,fatin,anis,atun...love n miss u guys!!

No comments:

Post a Comment