nuffnang ads

Saturday, March 19, 2011

assalamualaikum wbt.

hujung minggu kali ini aku spend kt umah mia. sape mia? oh lupa. mia is my classmate. nur amirah nabilah nama diberi. gamba? oh tidaaak. prohibited to show it here. kt mane rumah mia tu? mestila la kt KUALA LUMPUR. alhamdulillah. semua okay. ma bagi ma bagi papabear pn bagi. * cuak jugak aku time nk mintak permission tu. buatnya dia tak bagi mau aku meraung sambil guling-guling tarik rambut kat tengah bilik tu.* so aku pergi dgn ida. oh yeah. aku ida n mia. saaaaaaaaaaaangat la excited. bukan sbb nk g kl. bukan...bukan... tapi sbb dpt naik ktm utk ke kl. yeah! my very first time.



koc kami. ladies ONLY. read it.

so dlm train tu masa kami tengah borak-borak,datang sorang orang ni. WANITA. a chinese. aku ingt dia kenal mia bila dia tunduk tengok mia then MINTAK DUIT! sumpah cuak. hati time tu dh ala-ala nk keluar dari tempat. dia mintak rm10. demand kn? mia dh cuak gila. ida muka mcm nk masuk bawah kerusi time tu jugak. aku diam menunduk.

minah tu : lu orang ada duit tak? sudah dua hari tara makan lor.

mia : *pandang aku then tunduk tengok beg.* takde takde.

minah tu : boleh bagi saya sepuluh linggit tak? mau belii makanan. piggi mintak sama itu kedai makan dia olang halau ma.

mia : kami pun tade duit.

minah tu : lima linggit pn jadi ma. sudah dua hali saya tadak makan. kesian meh.

demand kot. 1st mintak 10 hinggit then 5 ringgit plak?! aku hanya diam. takut sebenarnya. 

minah tu : takpa. lu olang kongsi seringgit sorang *kira bilangan kitorang* cukup ma lima linggit.

mak ai. sempat pulak nk kira-kira. boleh siap bajet nk suruh kitorang share singgit sorang nk kasi dia. oh tidaak. kami juga tengah semput ketidakcukupan wang!

minah tu : haiya. lu olang manyak kedekut. tak ikhlas. sembahyang sampai mana ma??

dengan muka bengkek dia blah mcm tu. eh eh. dah la mintak duit then nk questioned kitorang punya solat?! awk tu chinese. sembahyang ke kau hah? hish. kalau betul takde duit,macam mana boleh terlepas naik ktm? pakai jeans pulak tu? bukan tak nak bagi. bukan tak kesian. tp kalau bagi nanti lain jadinya. makin la dia naik kepala. maybe some people will say that aku ni jahat for cakap all this thing but.. entah. biarkan je la. yang pasti aku takut. lepas tu,dia gerak g mintak ngan orang lain pulak. lansung tak work. kena maki adalah.

itu pengalaman. nasib baik dia tak mengamuk kt dlm tu. kalau tak....ok. enough about that. so we continue the journey. alhamdulillah. nothing happen. so jom kita enjoy ni :













oh yeah. muka ida yg sangat excited dlm lrt. ehe!

p/s : thanks b!

No comments:

Post a Comment