nuffnang ads

Tuesday, October 25, 2011

changes.

assalamualaikum wbt.

time changes, so does people. so why do we need changes in our life? okay. dah kenapa intro aku mcm nak buat essay hantar untuk LDV ni? kenapa aku bercakap pasal perubahan? maybe eh bukan maybe tapi sebab aku rasa aku perlu berubah. in what sense? well, to make it simple, in every sense. 

aku ni bukan lah sopan santun lemah gemalai macam tiz zaqyah kakakku yang berlakon dalam NUR KASIH tu. sumpah. memang aku tak reti nak lembut lembut ni. tapi tu bukan alasan untuk tak boleh berubah kan? tahu. tapi. ya. ada tapi nya. tapi takde la aku nak kurang ajar tahap tapir. jangan risau, sesuai lagi buat bini niii. actually, aku rasa yang aku kena berubah bila aku feel that the way i behave can somehow affect people around me. yup. truth hurts. sumpah bukan niat aku sikit pun nak buat macam tu. bila masuk IPTI aku rasa skala ganas aku agak meningkat bila people around me semua lemah lembut. malu tahu? cik rumet pun sopan je. cik fatin pun slow je cakap nya. aku je yang errmm ermmm... kurang slow sikit cakap nya.

kadang kadang bila tgk org cakap dengan bahasakan diri dengan nama sendiri, aku cukup kagum. aku rasa orang mcm tu sgt lembut. sungguh tak tipu! aku cukup suka someone talks to others and bahasakan diri dia dengan nama dia sendiri. sangat comel. plus, aku tak boleh buat benda tu. T__T *sobs! 

bukan aku tak nak. masa masuk matrik, aku bahasakan aku hani dengan sorang je. cik mia. well, i did it. sampai now aku masih lagi using the same way. alhamdulillah. tapi bila aku nak try cakap mcm tu dengan orang lain, lidah aku mcm kaku. tak payah cakap dengan orang lain la. dengan gemok je. takdenya aku nak bahasakan aku ni hani. tekak rasa kering je. poor you gemok. 

haih. hanis hanini. you can do it! chaiyokk!!! aja aja!! 

-thanks to mr.google-

p/s : fatin, aku dh update. kau jangan terkejut kalau mlm ni aku come out dgn dua post! :) 

2 comments:

  1. honey! ai rase ai pun xreti nak bersayew awaks dengan kamu lha.hahahaha :D

    ReplyDelete