nuffnang ads

Wednesday, October 5, 2011

hari guru sedunia.

assalamualaikum wbt.

tengok tajuk di atas sana. hari guru sedunia. haha. sebenarnya aku baru tahu je pasal benda ni. apa punya bakal cikgu la aku ni kan?  selama ni aku ingat 16 mei je hari guru. well, aku pun agak terkejut. takpe la. again, SELAMAT HARI GURU SEDUNIA kepada sapa sapa aje yang bergelar guru.

dah lama tak update. sorry bloggie. sumpah busy. assignments. assignments. so hari ni ingat nak update pasal kehabisan dan kehausan air di blok B yang terchenta ni. memang kami semua sedia maklum tentang pam air yang dicuri tu. eh eh. hoi pencuri! kau dah takde benda lain ke nak curi hah? kau tahu tak air ni penting? tahu tak?

so yang tinggal hanya satu pam which is so not good sebab satu pam tak boleh nak pam air banyak. so kami takde air. takde air adalah satu nightmate. tahu? sebelum ni memang ada kura kura ura ura mengatakan akan takde air. tapi biasanya blok aku macam rilek rilek je lah sebab jarang takde air ni. tapi hari tu, hah, ambik kau! tengah mandi tiba tiba air takde. cuak kan? tahuuuuuu.

muukaddimah dah panjang. apa ni? okay. balik balik. malam tu masa aku tengah tekun hadap mr.lappy BUAT ASSIGNMENTS ( saja nak besar besar. rajin kan aku?) aku dengar bising bising kat luar. dengar budak laki duk sebut "AIR! AIR!" . aku cool je la. alah, budak laki. propaganda kan? tapi makin lama aku rasa makin tertarik pulak. tengok tingkap. haaa. tu dia! lori air bhai. aku dah excited gila. terus gi sediakan baldi and botol nak isi air. wuhuuuuu.

and at last ada la 5 6 7 8 botol kami isi dan dua baldi. cik roomate dh penat penat angkut air. aku bajet kalau air takde lagi esok nya memang aku menapak mandi kat public toilet larkin dah. sekali fikir, baru seekarang nak rasa berharganya air tu. kalau dulu, mandi dah macam berkubang. sekali tak sejuk beku tak keluar shower. and now bila nak melepaskan hajat yang satu tu pun rasa macam eh-kalau-aku-buang-now-tak-cukup-air-pulak, baru nak insaf. manusia kan? *tak terasa tak terasa*

alhamdulillah, esoknya tu ada la air tu. nak kata banyak kang nanti dituduh riak pulak. cukup la untuk buat aku mandi sambil nyanyi nyanyi. LALALALA. SABUN, DI BILIK MANDIIIIIII~~

p/s :

  •  untuk post ni ada gambar sebenarnya tapi tak tahu lah kenapa tak boleh nk upload. maaf. nanti upload lagi.
  • hidup masih dan makin sibuk sekarang. and still trying my best to make others happy. kawan, maaf kalau aku sakitkan hati kau dengan kesibukan aku yang terlampau ni.
  • saya rindu awak gemok. :'(




No comments:

Post a Comment