nuffnang ads

Sunday, September 25, 2011

perfect.

assalamualaikum wbt.

aku sebenarnya baru balik dari makan kat depan cenderewasih sana. ala, restoran 5 binatang eh maksud aku bintang tu. haaaa. pastu balik tu, aku dengan cheche (rumet) masuk kedai 2N. kalau korang budak IPTI korang tahu la apa itu 2N. 2N ni kedai serbaneka. kedai yang paling murah pernah aku jumpa sepanjang aku kat johor ni. aku memang suka murah murah ni. memang kalau shopping kat sini je. aku kalau shopping.. panggg!!! ha, kan dah kena tampar. dah kenapa cakap pasal aku shopping pulak kan? maaf maaf. bukan tu main point aku. main point aku is apa yang aku dengar dan nampak tadi.

okay. macam ni. aku tengah beli air minuman tu. maklumlah, machine air kat kolej tu lebih baik takde dari ade. menyusahkan aku je. penant bawak botol dua tiga biji sekali machine rosak. mahu aku tak marah? tamat cerita tu. sambung balik. then bila aku dah amek air tu, aku tgk ada sorang kakak ni tengah nak bayar. aku ingat dah nak siap dah, sekali ada lagi barang yang nak amek. eh kak, bukan akak je yang nak membeli dan membelah di kedai ni. aku dah sakit tangan dah pegang 3 botol air mineral tu. haih. then bila dah siap bayar, cashier tu bagi la dia resit. resit tu macam kotor sikit. tapi still boleh dibaca. and akak ni boleh cakap.

' takde resit lain ke? ni nak guna untuk ofis ni. '

the cashier looked back at the receipt and looked at her colleague and said,

' ni aje yang kita ada. '

then akak tu dengan muka berlagak nya cakap,

' lain kali, tukar la resit lain. '

and she mumbled something under her breath and aku tak dengar tu.

then blah. 

i was like. wadehek? apa masalah kau perempuan? hebat sangat ke sampai kau cakap macam tu sekali? bukan tak boleh baca pun resit tu. yang ade kaler merah tu kat tengah and kaler tu lansung tak mengganggu penglihatan sapa sapa je yang baca resit tu. aku tengok kakak cashier dua orang tu. dorang senyum aje and one of them said. " tunggu saya bukak company la eh? " aku senyum then kakak yang sorang lagi cakap " maklumlah, kami ni orang tak berpelajaran. " aku dah sentap seribu kat situ. 

hey, tolong la. memang kau pelanggan. tapi kau kena tahu hormat orang la. bukan masalah besar pun benda tu. bukan lansung kau tak boleh baca. dah kalau kau nak resit yang sempurna-tanpa-cacat-cela, kau pergi la shopping kat pavi ke mid ke wherever that u feel so besar la. tak payah nak cakap macam tu kasi orang kecik hati. plus kau beli bakul je pun. nak resit grand grand buat sendiri la. aku tengok resit tu hanya ada kesan merah yang tak banyak. lansung takde masalah kalau nak baca. 



nah. untuk kau.

kalau kau rasa kau hebat sangat, sila pergi tanam diri sendiri sekarang jugak. aku benci orang macam kau. apa kes? kau bukan hebat sangat pun. tolong. aku cakap lagi sekali. tolong hormat rasa orang lain. memang kerja dorang tak sehebat kerja kau. maybe gaji dorang tak sebanyak gaji kau. tapi cuba kau bayang dunia ni without dorang. hidup ke kau? and ingat, what u give, u get back. hukum karma la kan? tak selalunya kau kat atas, jangan sekali kau jatuh, kau meraung  macam orang gila. tengok, aku dah emo.

No comments:

Post a Comment