nuffnang ads

Wednesday, September 14, 2011

hensem.

assalamualaikum wbt.

semalam birthday adik aku yang amir yusoff tu. happy birthday dear boy. 17 already. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. kakak doakan amir berjaya dunia akhirat. kakak doakan amir bahagia sentiasa.

bila duduk diam diam sorang sorang, aku tak sangka yang adik adik semua dah besar. sekali fikir macam tak percaya. kalau dulu aku pantang jumpa dengan amir, ada je yang nak digaduhkan. waima kalau tercuit sikit pun boleh tahap berbunuhan bak kata ma. sekarang? kalau balik rumah and dia takde rasa macam bosan gila boleh? takde yang nak memekak buat lawak yang buat aku nak terkeluar anak tekak kalau gelak. sekarang dah boleh bertukar pendapat tanya masalah story pasal awek(s) dia kat aku. lawak. amir bising. tukang lawak rumah tu memang dia aje. baran sikit, biasala kan? lelaki. tapi dalam ganas baran dia pun, dia anak manja ma. benci aku. pernah dia cakap kat ma " amir tak kisahla kalau tak sambung study pun asal tak jauh dengan ma." eheh! see? apa lagi aku boleh cakap?

tu dia anak ma. yang kat sebelah tu maklong aku.

kalau kakchik pulak, hemmm. the only adik perempuan yang aku ada. cantik manis kecik molek je orangnya. hey, tengok kakak la kan? kemana tak tumpahnya kuah kalau tak ke lantai? HAHA. okay. fine. dia tak sama pun macam aku. dia way way lawa than me. tapi kalau orang cakap dia lawa, aku sebagai kakak haruslah bangga kan? kembang gitu. * gelak sambil tutup mulut * kakchik ni dia diam sikit. eh diam ke? diam la kalau nak compare dengan aku kan? fine. dia paling anti bergambar. uih, kalau dalam phone aku tu ada gambar dia mmg kira ajaib la. memang miracle gila kalau ada. masuk form 1 aje dah ada peminat misteri tapi tak lagi misteri bila si abang tahu dan bagi sebijik dua kat budak laki tu. alahai, nasibla kan ada abang? oh oh. and she's a cat lover. wah wah. dia kalau ada kucing, aku golek golek depan dia pun dia buat tak tahu aje. 

so ni dia adik perempuan kesayangan aku. dia cukup tak suka gamba ni. tapi aku suka.


as for adik, ali faqimi. semua different. dia yang paling diam. paling RAJIN. dia boleh salin balik semua short stories yang dia baca dalam satu buku lain. dia tak suka main kat luar sangat. adik lagi prefer duduk dalam rumah. reading or maybe just talking to ma or help ma with the flowers belakang rumah. dulu aku pernah fikir, ' adik ni macam lembut ke?' sumpah risau. yelah, dia takde nya nak main ganas ganas macam amir tu. toys dia semua tiptop. tukang yang musnahkan toys tu of course la amir yusoff kan? dia sangat teratur. tak payah la nak usik barang dia yang tersusun lawa tu. dia organized. ikut ma kot? hahaha. and aku rasa dia ni sorang lagi anak ma. kalau amir dah macam tu, adik lagi la super anak ma. dia dah darjah 4 tapi sekali pun dia tak pernah berenggang dengan ma. lagi la over kan? kalau aku dulu ada jugak la tido rumah makcik aku ka tokmama ka. adik tak. lansung tak. comel je. oh dan sekarang dia ada kegilaan baru TREASURE OF THE EARTH. ala, buku yang ada koleksi batu mineral tu. semalam dia bagitau yang ma belikan dia yang siri ke 6. punya la happy sampai semput semput nak bagitau aku. ingat lagi dulu, dia la mangsa kiss aku. balik sekolah mmg pipi dia jadi mangsa kiss. tapi now dia makin besar. malu mungkin. tp kalau time aku nak balik johor he will still give me those hugs and kisses. adik kan?

ini adik. ali faqimi. 

adik adik semua dah besar. dah ada jalan hidup sendiri untuk dorang. dah ada hopes and dreams sendiri untuk dorang kejar. dah ada matlamat sendiri untuk dorang capai. sungguh tak tipu bila cakap rindu suasana dulu. bila seua kecik lagi. tapi ni hukum alam. ada adik adik yang besar not bad. ada geng nak gosip. ada geng nak buli ma and ba. ada geng nak tido lewat. ada geng nak buat kerja jahat. and behind all of us, ada dua orang yang amat amat penting untuk kitorang 

meet encik zulkifli n puan wan azlini. here are my nyawa. my soulmates and my everything. we're nothing without them.



No comments:

Post a Comment