nuffnang ads

Wednesday, June 20, 2012

:')

assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah. Aku sekarang dalam sem 3. FINAL EXAM. Kerja pun boleh tahan banyak. Things Fall Apart tu buat aku rasa nak buat lawatan sambil belajar ke rumah Chinua Achebe.Talking about works, aku baru ingat nak membebel nak mengeluh. Tapi, terbaca pulak post ini. Malu rasanya dengan dia dan diri sendiri. Hati ni memang tak boleh kalau tak mengeluh. Banyak kerja sikit dah mengeluh, masalah sikit ada bajet nak putus asa. Padahal orang lain pikul tanggungjawab yang sama in fact ada yang lagi besar dari tu. Astaghfirullah.

Syukur sebab aku terbaca post tu bila mana aku nak mengeluh pasal kerja yang banyak ni. Intan, she's a loveable young lady. Kalau ikut kalendar aku, dah genap la setahun kenal dia. Alhamdulillah, she's a great friend. Or shall I call her a sahabat? Bagi aku, kawan, teman, sahabat, tak sama. Kawan tu semua kawan kita. yang kita jumpa tepi jalan, jumpa masa beli nasi lemak rm1.60 kat KOOP. Teman, for me, maybe someone yang kau boleh bercakap, bertukar pendapat, cerita lawak jenaka antara benua ke. But sahabat, it's another different story. For me, sahabat tu orang yang terima kau baik buruk, tegur kau bila kau buat salah, and at the same time, can be as crazy as you or even more worse. Intan is one of them.

Kalau nak ikut pengalaman aku berkawan, takde lah sampai boleh buat cerpen ke, buku motivasi ke. Tapi, cukup lah untuk aku tahu, siapa kawan, siapa lawan. Setahun kat sini, masing-masing dah kenal perangai, apa yang suka tak suka. I'm not talking about others : It's ME. Kalau dah hari-hari jumpa, mahu aku tak tunjuk side perangai aku yang macam apa ni? But Alhamdulillah again, dorang, sangat la menerima. Thanks ya ALLAH. :') Sem lepas, sibuk dengan drama, sem ni, exam. In fact, it's final. It's a do or die matter. I have to focus on the final, by hook or by crook. It's not easy. But it's not impossible.

Thanks to Intan. For making me realise the fact. :') If you're happen to read this, ALLAH knows how grateful I am to know you. It's been hard for you, I know, but deep inside you, you are a fighter. And thanks too, to my Puan Ma, she's done a few changes on me. I've never thought of having those 'rambu-rambu' pin tudung but now I have 4 with me. Sentap jugak hati ni bila ma cakap, "Kakak, jangan la asyik nak pakai tudung hitam putih aje. Dull aje ma tengok." . Truth hurts. That's it. She said nothing but the right thing. I have to change. Bukan change bermaksud pergi kelas macam nak pergi dinner. Maybe put a smile on my face before I leave the room?

happy first anniversary One Adrenaline!