nuffnang ads

Monday, August 1, 2011

hidup


baba, oh my. happy fasting all.


assalamualaikum wbt.

hari ni satu ogos duaribusebelas. bersamaan dengan satu ramadhan. my second time berpuasa jauh from home. kalau dulu jauh di kuala pilah sana, kali ni lagi jauh di johor bahru sini. sedih? ermm ermm tipu kalau aku cakap aku tak sedih apatah lagi tak nangis. memang bukan saya la kan? okay fine. aku nangis. masa cakap dengan ma semalam pun aku nangis. ma pun sound nak nangis jugak. entah la. sangat sedih sungguh sedih teramat sedih. maaf. nampaknya aku sudah masuk kelas bahasa melayu di sini. cuba bagitahu aku sapa yang tak sedih tak berpuasa kat rumah? apa? ada yang tak sedih? omaigod! cuba check, orang ka tunggul kayu tu. tipu la tak sedih. 

aku rasa memang la sedih. tapi kali ni aku rasa aku boleh control all those feelings. yup yup. sama la macam dealing dengan homesick tu. aku rasa kali ni aku tak la seteruk masa kat matrik dulu. hanis hanini dah besar kan? * iyelah tu. ini ayat penyedap hati sendiri *
bukan aku tak jeles dengar kawan tu balik rumah kawan ni balik rumah. jeles bhai. macam kau tengah lapar, then ada kawan kawan kau ajak kau gi makan situ gi makan sini tapi kau tak boleh ikut sebab assignment kau menggunung. .okay? faham dak? so memang la aku jeles tapi aku tau kalau setakat aku nak balik untuk weekends aje memang tak berbaloi. dalam bas dah setengah hari. then kalau nak ponteng kelas sebab nak balik rumah, aku rasa itu quite childish. cuti panjang kan ada? tapi pada sesiapa yang nak balik jugak tak kesah la. i'm just voicing out my opinion. kita negara yang bebas bersuara kan?

so di bulan Ramadhan yang mulia ni, aku eh i mean, saya, nur hanis hanini binti zulkifli dengan berbesar hatinya mengucapkan selamat berpuasa kepada seluruh umat Islam tak kira kat mana pun kita berada. semoga puasa kali ini lebih bermakna dan membawa seribu rahmat kepada kita. dan juga semoga kita sama sama dapat mengejar segala pahala yang ALLAH swt offer sepanjang bulan yang mulia ini. 

and also, 

happy birthday!

ALLAH selamatkan kamu,
ALLAH selamatkan kamu,
ALLAH selamatkan wan azliza,
ALLAH selamatkan kamu.

happy birthday my dearest lovely beautiful mak ngah! i'm such a lucky girl to have u as my aunty! u're the most greatest aunty anyone could ever have. may ALLAH bless u mak ngah. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki oleh-Nya. kakak doakan yang terbaik untuk mak ngah. even after all the hard thing, u still stand up tall and smile to the world. u r ma's beloved adik kan? i love you. u r my second ma ah? thanks for everything. kakak doakan mak ngan always happy with your family and me too. kakak doakan mak ngah get what u want. kakak doakan segala yang baik untuk mak ngah. and last but not least again : I LOVE YOU.

No comments:

Post a Comment