nuffnang ads

Thursday, December 1, 2011

Randomly random.

assalamualaikum wbt.

Dah nak masuk 3 minggu dah aku duk kat bumi Vietnam ni. Mula mula tu macam rajin kan nak hapdet each day but then aku dah malas dah. Gene tu tetap ada walau di mana aku berada. *senyum sumbing* Okay, so tiga minggu kat sini, ajar aku BANYAK benda. Sangat banyak in fact.

Macam mana nak put into words? Kat sini, pukul 5.30 tu dah gelap dah. Kadang kadang rasa diri sendiri jakun bila keluar hostel pukul 6 dah macam pukul 8.35 kat Malaysia. Pastu mula rasa nak hilang identiti sebab confused. Then kat sini, English bukan second language which means, ramai orang tak tahu nak speaking. So that's a problem untuk kami kami di sini. Kot kalau aku boleh cakap Vietnam macam cakap dengan ma aku tak kisah. It's kinda hard. Then here, kami kena buat seminar on Career Orientation. Well, muka aku ni jadi faci la. Hiehhiehhieh. Tak tercapai dek akal kan? But hey, there's always first time for everything. The seminar thing? It's not a big deal for us.

Sebenarnya, nak cakap Vietnam ni not a nice country, aku rasa i'm not being fair pulak sebab for me, each country has its own attraction. So vietnam ni lawa. Penuh dengan culture. Honking sana sini sampai aku dah lali dengan situasi tu. Jalan yang busy gilanakmati. One thing aku respect these Vietnamese is, dorang sangat rajin bekerja. Yes they are. They would do almost everything to keep on living. I'm proud to be a Malaysian and of course, I'm super duper whooper proud to be a Muslim. Kalau dulu aku rasa macam nak gigit je kalau ada yang tengok aku semacam bila aku jalan. Ye lah kan, aku bertudung. So some eh no, most of the people akan usya semacam. Hey, kau ingat aku nak buat apa hah? But then aku realise, this is the time for me to show them what Islam really is. Especially bila ada some of them yang sangat teruja dengan tudung yang aku pakai. Ada yang suruh aku pakaikan la bagai. It made me proud. Sungguh tak tipu.

Homesick? HAHA! It's my middle name. tapi sejak beli number Vietnam ni selalu la jugak aku call ma and ba. And yes yes, gemuk too. But it's not the same. Frankly, aku dah sabar sabar nak balik sebenarnya. Aku dah tak sabar nak spend time kat rumah. Okay. Sebenarnya tadi, banyak gila yang ada dalam kepala otak aku ni. Tapi tiba tiba aku tak tahu nak tulis apa. So I end it up here. Nanti kalau aku ada something yang aku rasa nak tulis, aku tulis.





these are the view of the Hoan Kiem Lake. 
p/s : i miss u.

No comments:

Post a Comment