nuffnang ads

Wednesday, September 26, 2012

darah dan daging

assalamualaikum wbt.

terasa comel bila tadi dapat mesej dari si AmirYusoff :

"Kakak, call kejap."

lalu si kakak call sebab fikir dah lama tak bercakap dengan anak teruna seorang ini. rupa rupanya si adik cuak nak trial MUET esok. mula dengan suara macho dia tu lah.

"Kau tengah buat apa tu?" amboi, kau ingat kakak tak tahu kau rindu?

si adik yang cuak ni nak bertanya apa yang nak dijawab esok untuk paper writing. aku senyum lagi. mentang mentang aku nak jadi teacher, memang aku lah kamus kau kan Amir? bercakap panjang lebar, bagi explanation pasal thesis statement semua tu then i ended the call.

nak menitis air mata ni bila rindukan adik adik. kalau dulu, pantang jumpa asyik nak gaduh aje. serius tak tipu. aku cukup anti dengan Amir dulu. tak tahu kenapa. pantang jumpa mesti ada yang tak suka, mesti akhirnya bergaduh. aku pernah kena kurung dalam toilet dengan dia sebab bertumbuk dengan Amir. yeah, bertumbuk. pernah kena marah dengan ba sebab tumbuk Amir jugak. harap maklum, aku dulu masa muda muda memang kerja tumbuk Amir aje. since dia sorang je ada masa tu memang dia aje.

masa sekolah, aku satu sekolah dengan dia. rendah dan menengah. time sekolah paling elak jumpa dia sebab dia for sure akan mintak duit. kadang kadang kalau bertembung dengan dia dalam sekolah pun boleh  buat muka tak kenal. boleh tahan jugak dulu dulu. ye dak?

sekarang? boleh kata 360 darjah bertukar. kalau dulu tak suka dia ada, tapi sekarang kalau balik rumah dan dia takde, rasa rumah tak lengkap. kalau dulu bercakap mesti nak bercekau aje sekarang dah boleh lepak sesama dengar dia story pasal awek(s) dia. dulu kalau dia mintak duit mula la aku nak melenting mengamuk, sekarang kalau dia mintak duit aku dah boleh tahap rasa berdosa pulak kalau tak bagi dia. dulu tak pernah nak terfikir nak cakap sayang dia ke apa, sekarang dah boleh cakap even it's in writing.

lain. time did change us. and Alhamdulillah, it's for our own good. having siblings, sometimes it makes you feel like you hate everyone in this world, but without them, trust me, life has no meaning at all. your siblings may put you in trouble, buat kau rasa hey-aku-nak-cekik-kau tapi serious, you can never hate them. and lagi lagi kalau kau yang sulung. bukan la nak gebang cakap besar, but when we have them, we hardly think of ourself. tak kisah kau tak dapat asal kau boleh tengok adik adik kau senyum. that smile, is a pure satisfaction.

baru sedar. baru sedar adik adik semua dah besar panjang. dah boleh bawak berbincang pasal masa depan. makin dorang besar makin dorang perlukan kita. they may be the most mischievous person on earth but you need them as much as you need your next breathe. and for my adik adik, i can never explain or express how i feel for you. but i hope you guys know well that i love you. each and everyone of you. life will be miserable without you guys. you may bring tears to  my eyes but most of the time, you're the reason while i smile proudly. and Amir, good luck for esok. i know you can do it. :D


p/s: you know me well too. right?



No comments:

Post a Comment