nuffnang ads

Monday, September 3, 2012

I'm back to rock. EH?

Assalamualaikum wbt.

cuti raya dah habis. kelas dah nearly dua minggu start. assignments menimbun dituntut untuk dihantar. elaun baru masuk maknanya ini masa untuk berjimba. ye dak? tapi macam mana nak berjimba kalau assignments banyak? trip ke penang pun terpaksa dibatalkan. robek jugak sikit hati ni. tapi nak buat macam mana kan?

balik kolej bermakna balik kepada norma bosan aku tiap hari. menjadi PENUNGGU SETIA di depan shower. and it's no fun. no fun. at all. kau ingat seronok duk tercegat depan shower room dalam keadaan mamai? tak. this is not sparta. 

i know you have to be cautious of your own personal hygiene but being cautious of it does not mean that you  are being inconsiderate. okay. meh la sini aku bg kau satu analogi. kau bangun pagi. mamai. capai towel dengan harapan nak mandi. nak hilangkan mengantuk dan mungkin jugak waktu tu kau dah kesuntukan waktu. kau nak mandi nak solat nak siap pergi kelas. normal kan? apa yang tak normal sekarang ialah bila kau dah siap solat dan bila kau turun shower room, kelima lima shower yang ada masih lagi full! sakit hati kan? ah, itu lah yang aku duk hadap tiap hari. serius macam orang bodoh. kalau marah ambik wudhuk kan? i did that. memang dah cool dah. eh lepas solat dengan aku yg tak mandi lagi ni, masuk shower room, tak habis lg mandi! mahu tak panas bhai. 


ah gini lah gaya pasrah gua time tunggu [kredit]

memang kalau dengar aje boleh cakap. " Alah minah ni. Pasal mandi pun nak bising. Kau bangun la awal kalau kau tak nak tunggu. "

okay. yes. betul tu. seratus peratus setuju. tapi aku ni, bercakap secara keseluruhan. aku mengaku aku ni bukan la pesen bangun awal sgt pun tambah kalau stay up malam tu tapi kalau ada yang bangun lewat and cepat cepat nak siap? macam mana? this thing happens everyday. bukan dia ada hari dia kosong hari dia tak. no no. hari hari. hari hari kami kena tunggu lama depan shower tu. eh please, adab la hidup asrama. kau share banyak benda dengan ramai orang. faham? shower tu bukan la kau sorang yang punya. be considerate sbb orang lain pun nak guna jugak. takkan sebab kau orang nak kena mandi kat sinki kot? think ladies. think. for those yang mandi lama tu gua mohon, gua mohon fikir la. gua tak cakap mandi lama tu salah. tapi tgk masa la. kalau pagi pukul 6 lu nak mandi awal sampai effect orang lain punya waktu, gua rasa lu memang boleh kena rejam. please, be considerate. kami pun nak cantik macam awak yang mandi pagi nak dekat sejam dengan siap boleh basuh baju menyanyi riang lagi.

kecantikan adalah hak milik setiap insan. eh?

tell me how to deal with this?  

No comments:

Post a Comment