nuffnang ads

Monday, September 17, 2012

dream a little dream of me.


we live beautifully in our dreams. but waking up from it?

siapa kata bermimpi tu indah? ada mimpi indah dan ada mimpi tak indah. adat bermimpi. kadang kita tersedar dengan senyuman, mungkin hari lain kita sedar dengan menangis sedu sedan. tak siapa tahu kan? 

mimpi waktu tidur dan mimpi waktu jaga dua situasi yang tak sama. dah banyak kali terfikir. aku ni banyak sangat bermimpi. samada dalam tidur mahupun jaga. ni namanya pesen tak sedar diri asyik nak bermimpi aje. =.='' dan kadang kadang mimpi tu aku tahu, aku takkan dapat jadikan satu realiti pun. tapi aku masih lagi bermimpi. bak kata mat saleh 'dare to dream.' yeah, i dare to dream even when i know it will not come alive. never. 

salah ke bermimpi? tak. bermimpi tu tak salah. kalau bermimpi tu salah,  maka takdelah orang orang hebat yang berdiri gah di mata dunia. takde lah dunia indah yang dimulakan dari mimpi. tapi, bermimpi tu salah bila mimpi yang pastinya tak nyata tu dibawa dalam realiti. macam mana? bila mana kau tahu yang kau akan sakit tapi kau masih berani untuk bermimpi dengan impian kau akan dapat jadikan mimpi tu satu kenyataan. itu namanya bodoh. bodoh sebab kau masih lagi nak bermimpi walau kau sakit. hey, dah kalau kau sakit tu tak usah nak bermimpi lah. mimpi tu mainan tidur! bangun. bangun dari mimpi tu. supaya kau sedar yang sampai bila bila, mimpi tu hanya satu mimpi dan takkan dapat dibawa ke alam realiti. faham?

p/s: saya mimpi awak semalam. again. :) 


No comments:

Post a Comment