nuffnang ads

Wednesday, July 20, 2011

bakar mati.

ganas tak tajuk gua?? ahah! tak kan? tau tu. 

perokok. ye. alah, orang yang beli menatang yang stick tu lepas tu bakar then sedut lepas tu hembus asap dia. ingat dak? tu la perokok. aku sangat cukup sungguh tak suka perokok. aku takkan cakap benci sebab benci sound sgt harsh. tak suka. aku rasa dari aku darjah enam sampai la sekarang, selalu aje aku dengar kempen anti merokok tu. tapi. malas la aku nak ulas banyak banyak. aku pernah tanya sorang kawan aku ni, 

" apsal kau smoking ah wey? " 

dengan muka selamba dan sengih jahat dia jawab. 

" kau tahu tak merokok tu buatkan aku nampak lebih macho? rasa macam jantan la. "

okayyy. jawapan tu berjaya membuatkan aku rasa nak terkentut on the spot. apa masalah dia ni? majoriti lelaki yang aku tau dia merokok sebab nak rasa macho. eh lelaki, tak macho la, HANCHO. hancho okay? kalau kau rasa nak macho sangat depan pompuan, tu ha, gi jalan depan kami kami ni dengan perut ke depan. cuba la! tu lagi macho dari kau duk sedut asap tu la. faham? hish. benda simple pun susah nak faham.


fine. maybe ada yang akan cakap merokok sebab nak hilangkan tensen la bagai. pengaruh kawan la. eh helo! kalau kau tensen sangat pergi la sepak bola ke berenang ke. facebook pun ade. banyak lagi la. kalau kau nak cakap nk beli PSP bagai tu mahal, kau tak rasa yang kau bakar duit through rokok tu mahal jugak? 

tapi ada lagi satu hal yang buatkan aku rasa nak makan orang. GIRLS THAT ARE SMOKING. kali ni aku malu sikit sebab kaum aku yang buat ni. hari tu time aku nak lepak lepak dengan ayh su semua mmg aku sendiri yang witnessed benda ni. susah bhai wa cakap lu. malu benci kesian semua ada. bayangkan a girl, pure melayu dengan rambut yang aku dah tak boleh nk identify warna apa cutex kat jari warna hitam dengan rokok sebatang kat tangan. aduh! malu. rasa macam nak sorok muka dalam stroller muhammad. dan yang paling penting, SHE'S A MUSLIM. 


entah la. tak tahu la aku nak cakap apa. aku doa sangat adik adik aku tak terjebak dengan semua tu. jangan la nanti si kakchik tu jadi macam tu. so wahai lelaki lelaki dan perempuan perempuan di luar sana yang meroko tu stop la. huduh betol aku tengok. bukan aku sorang yang tengok gitu. ramai lagi. listen here :

Dear Smokers,

Please get a plastic bag and cover yourself whenever you want to start smoking to enable you to enjoy the smoke 100% by yourself. I don't want any percentage of it nor do my friends who don't smoke. Don't kill me if you want to kill yourself.

p/s : thanks for not smoking encik ba and gemok. i love it and i love you guys.

No comments:

Post a Comment