nuffnang ads

Friday, July 1, 2011

ini post pertama di johor.

as u all tau, i sekarang kat johor. *okay aku geli* ye ye. aku sekarang kat johor. IPTI. tak yah la tanya apa tu IPTI. aku malas nak taip panjang panjang ni. dah dua minggu dah duk sini. baru sekarang ada masa nak menaip bagai. okay. IPG is great. how should i put it into words. life kat sini tak macam kat matrik. kan dulu kat matrik jadual macam nak putus nafas nak ikut semua tu. tapi kat sini lapang la dada dan sengih lebar la tengokkan jadual tu. 

well, first time masuk sini dengan orientation week bagai tu, ada jugak la rasa macam nak lari balik sebab stesen bas sangat la dekat kalau kau melaung panggil rumet pun rumet kau boleh dengar if dia ada kat stesen bas tu. melampau kan? eheh. saje je. nak over sikit.

selalu aje rasa nak balik tu. alah, common la. tapi kali ni kena kuatkan hati dan kaki. kelas maha jauh. ibarat pergi kelas pakai deodorant sampai kelas kena pakai balik. itulah perbandingan yang paling tepat untuk gambarkan situasi kami di sini. oh tak lupa juga kat sini aku kena pakai high heel. oh ya jangan tak percaya. sakit jugak la kaki tu. adala jugak rasa jalan terkangkang kangkang tu. ya saya tau funny. saya tau. 

then kat sini, tiap tiap hari makan kat luar. menu tiap hari nasi goreng kampung. bajet la. elaun tak masuk lagi ni. sedih kan hidup? time makan ni mula la kepala tu imagine tengah makan asam pedas yang ma buat kan. imagine nasi ayam ke. ha,kenyang jugak la perut tu. aku tau perangai tu kurang sopan. tau sangat. tapi buat jugak.

kawan kawan kat sini pun best. rumet aku yang sorang tu pun best. budak selangor. afiqah namanya. sebaya aku je. classmate pun not half bad. ramai jugak la yang sebaya and masuk air jugak la. fatin, dekna, syitah, intan, kirin, nani and saiful. ini geng senior umur ya? 

in a nutshell, life here is not half bad but aint all waltz either. banyak lagi nak kena belajar. sungguh tak tipu.

papabear pun being sangat concern. tanya dah dapat ramai kawan ke belum. macam tak tahu aje aku ni cakap banyak kan? sayang kamu la gemok. 

2 comments:

  1. hahahaha. best gak la johor ni. bukan la teruk sgt mcm yg dipikir sebelum dtg sini.

    ReplyDelete