nuffnang ads

Thursday, August 19, 2010

new place,hope n dreams

assalamualaikum wbt.

apa feeling korang bila masuk tempat baru? if d question utk aku jwpnnya sama spt pepatah Melayu lama yg aku blaja time form 5 dulu. ibarat rusa masuk kampung. huh,tp bg aku,kn rusa tp dh tahap unta masuk kampung. that was what i feel when aku first jejak kaki ke KMNS. haha. giler lawak n menakutkan. hari isnin 1 Jun 2010. sumpah sampai mati aku akn ingat date tu. ari tu aku pakai baju kurung hitam ( mcm nk berkabung kn? my feeling that time : YES!) . masuk tu je dorang dh tgk pelik dh. ya ALLAH,sumpah aku nk balik tu gak. time tu subjek math. madam ong senyum je. fuhhh! at least there's some welcoming face. nggggeeeee!! n d rest is history.

n hari tu jgak aku tau yg im not d only 2nd intake student. there was mia (she's one of the bloggers too!) n wawa. since that day aku close ngn mia. nice girl. smart one too! first time masuk cni mmg rasa down gile. yela.. aku ni 2nd intake. mne nk adapt diri ngn new situation lg,nk catch up ngn study lg. aku juz missed two weeks of pembelajaran but aku xtau y aku rasa mcm aku missed sebulan. byk sgt nk kne kejar. sometimes aku rsa nk give up. x nak stay kt cni. tp aku ingt all pesan ma n ba. they want me to be someone in this life as aku harapan dorang.

day by day,aku makin adapt ngn klas ni. H6P5 . first aku masuk ada 28 org but makin kurang. dpt tawaran study. n now juz tinggal 18 org. kalau dulu malu2 nk tanya kak lin or kak yan apa2. tp now aku dh boleh nk borak2 ngn dorang. walau x byk to aku rasa xlah dorang cop aku sombong. tp dlm ramai2 tu ngan ida n mia yg aku rapat. aku sgt selesa ngan both of them. ida my baby n my mama mia!

tu mia. d one with black selendang. yeah,she's d girl with d selendang. n next sebelah dia is wawa. nice girls!


n that is ida. next to me. hah! best buddy lor! klu bab pose n pics, ida orgnya..hmmm. yeke ??? ok ok.. n aku skali. :D



n this is my classmate. sorry guys. only half yg aku dpt snap coz yg lain duk sibuk main squash! sorry. nti aku try cri yg lain.

kesian ank2 ini. rindu sgt nk balik umah nampaknya.


most of my days,aku habiskan kt klas n in ROOM  here comes the best part. aku rasa bilik aku yg PALING BEST coz smua roomate aku satu kepala ngan aku! ahakz! best gler. gler best. yana,nurin,kak nadia n aku. gabungan jiwa yg sempurna. bagai sup dgn perencahnya. bagai kaki dgn selipar. bagai bantal dgn kepala. dan segala jenis bagai lagi.


yg baju biru tu YANA. bdak melaka. nice. cute. manja. gile2. yang baju biru tudung kuning tu NURIN. bdak terengganu. lawa. lagi gila. baik hati. sporting. yg tudung merah kelabu tu KAK NADIA. bdak kelate. lagi lagi gile. nice. bising gak la. n yang baju merah tu HANIS. juga bdak klate. nice. comel. baik. kahkahkah. masuk lif tekan sendiri kn? dh dh..yg baju merah tu aku. xtau nk describe cmne.

ni pose kt pondok near library. baru balik beli lunch. nampak x muka yana yang mmg dh x tahan nk makan tu? nurin plak ngan tangan yang ada air tu mmg dh x sabar nk makan sebenarnya. kak nadia pun nampak mcm lapar sgt tu kn? aku je la yg klu nk nampak cool je. ahahahahahaha. again cik chubby,anda masuk troli tolak sendiri. ;p

No comments:

Post a Comment